Pre nákup tovaru v internetovom obchode
EUROGREEN – SLOVENSKO, s.r.o.
– so sídlom (kontaktnou adresou): Pri Sýpke 56, 951 17 Cabaj – Čápor
– s prevádzkou na adrese: Široká ulica č. 3, 949 01 Nitra Krškany
– IČO: 36 550 141
– DIČ: 2020154455
– IČ DPH: SK2020154455
– zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, odd. Sro, vl. č. 13568/N
– tel.: +421 905 432 428
vydáva s účinnosťou od 01. 01. 2019 tieto Obchodné podmienky:
Objednávka a kúpna zmluva
- Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode (ďalej len „e-shop“) spoločnosti EUROGREEN SLOVENSKO s.r.o. (ďalej len „predávajúci“), ktorá je zároveň jeho prevádzkovateľom. Vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a jeho zákazníkov (ďalej len „kupujúci“).
- Pred odoslaním elektronickej objednávky (ďalej len „objednávka“) by sa mal kupujúci vo vlastnom záujme oboznámiť s týmito Obchodnými podmienkami. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a súhlasí s nimi v celom rozsahu.
- Potvrdením prijatej objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva záväzná pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia.
- Kúpna zmluva zaväzuje kupujúceho zaplatiť za tovar kúpnu cenu uvedenú v objednávke.
- Prijatím objednávky sa rozumie zaslanie potvrdenia, ktoré je zasielané kupujúcemu automaticky e-mailom.
- Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých predpísaných údajov uvedených v príslušnom formulári, ktorý sa automaticky zobrazí na internetovej stránke v súvislosti s kúpou konkrétnych tovarov podľa výberu kupujúceho.
- Za podstatné údaje sa považujú: obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob, termín a miesto doručenia tovaru.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím od predávajúceho alebo prepravcu po zaplatení celej kúpnej ceny vrátane dane z pridanej hodnoty.
- Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť len v slovenskom jazyku.
- Kúpne zmluvy sú po svojom uzavretí predajcom archivované v elektronickej forme a sú prístupné len predávajúcemu.
Upozornenie: obrázky tovarov na web-stránkach spoločnosti sú ilustratívne.
Storno objednávky
- Kupujúci má právo na stornovanie objednávky kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením, a to bez udania dôvodu. Výnimkou je len prípad, že predávajúci nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania potvrdenej objednávky je kupujúci povinný uhradiť týmto konaním predávajúcemu vzniknutú škodu, ktorá vznikla v súvislosti s vynaložením preukázateľných nákladov na zabezpečenie, zaobstaranie zákazníkom objednaného tovaru.
- Predávajúci má právo pred záväzným potvrdením objednávky na jej stornovanie, a to v prípadoch, kedy sa už tovar nevyrába alebo nedodáva, alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena. Ak táto situácia nastane, predávajúci obratom kontaktuje kupujúceho z dôvodu dohody ďalšieho postupu. V prípade zaplatenia časti alebo celej kúpnej ceny kupujúcim, bude mu príslušná finančná hodnota prevedená späť na jeho účet alebo adresu v najkratšom možnom termíne.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Podľa §12 zákona č. 108/2000 Z.z. môže kupujúci do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru od kúpnej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy oznámi kupujúci predávajúcemu e-mailom do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru.
- Akceptovanie odstúpenia od kúpnej zmluvy oznámi predávajúci kupujúcemu e-mailom do 24 hodín od obdržania oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcim.
- Do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru odošle kupujúci tento tovar na vlastné náklady na adresu predávajúceho: nepoužitý, bez poškodenia a funkčných závad, kompletný, vrátane príslušenstva, v pôvodnom balení, spolu s návodom, záručným listom a kópiou daňového dokladu – faktúrou. Pred odoslaním vráteného tovaru by mal kupujúci tento tovar poistiť pre prípad jeho poškodenia alebo straty počas prepravy.
- Po splnení vyššie uvedených podmienok bude zaplatená cena tovaru prevedená kupujúcemu späť na jeho účet alebo adresu najneskôr do 7 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru predávajúcim.
Dodacie a platobné podmienky
- Dodávka tovaru je podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizovaná v rozsahu 1 – 5 pracovných dní od potvrdenia prijatej objednávky. V mimoriadnych prípadoch, môže byť dodacia lehota dlhšia. V takomto prípade bude kupujúci bezodkladne informovaný prostredníctvom e-mailu alebo sms správy. Ak sa obidve strany nedohodnú inak, dodacia lehota môže byť predĺžená najviac na obdobie 30 dní.
- Kupujúci si môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov dodania zakúpeného tovaru:
- osobným prevzatím v predajni predávajúceho, pričom ak si kupujúci objednaný tovar neprevezme do šiestich dní od vyzvania predávajúcim (prostredníctvom e-mailu alebo sms správy), považuje sa objednávka tovaru za zrušenú,
- prepravnou spoločnosťou (kuriérom), vrátane príslušných dokumentov (predajného dokladu, záručného listu, návodu na použitie, atď.). Miestom doručenia tovaru je adresa na uvedená kupujúcim v objednávke.
- Za prepravu a doručenie tovaru zodpovedná prepravná, kuriérska spoločnosť ReMax Courier Service.
- Z dôvodu, že predávajúci nezodpovedá za doručenie a prepravu tovaru, mal by kupujúci pri jeho doručení pred kuriérom dôkladne skontrolovať jeho vonkajší obal. V prípade jeho poškodenia nemusí tovar prevziať, pričom musí kuriér spísať reklamačný protokol o poškodení tovaru (zásielky). Takýto tovar sa následne dostane do sídla predávajúceho, kde bude škodová udalosť vyriešená. V prípade, že tovar v poškodenom obale kupujúci prevezme bez spísania reklamačného protokolu a tovar bude poškodený, predávajúci úhradu za neho nevráti. V prípade, že je kupujúcemu zaslaný nesprávny (neobjednaný) tovar, oznámi to kupujúci e-mailom predávajúcemu, ktorý nápravu vykoná na vlastné náklady, pričom o jej spôsobe kupujúceho vopred informuje.
- V prípade, že miestom doručenia tovaru je adresa, kde predávajúci vykonáva inú dodávateľskú činnosť, môže predávajúci zvoliť spôsob dodania tovaru formou vlastnej dopravy. O takejto alternatíve bude kupujúci vopred informovaný, pričom platia zásady uvedené vo vyššie uvedených bodoch.
- Kupujúci si môže zvoliť jeden z nasledujúcich spôsobov platenia za tovar a jeho dodávku:
- bankovým prevodom, pričom potrebné údaje k realizácii platby bankovým prevodom dostáva kupujúci formou e-mailu. Dodávka objednaného tovaru sa zrealizuje po pripísaní príslušnej platby, ktorú má kupujúci uhradiť, na účet predávajúceho. Ak príslušná platba nie je do desiatich dní pripísaná na účet predávajúceho, od odoslania e-mailu, považuje sa objednávka za zrušenú,
- online – prostredníctvom platobnej brány — platobnou kartou,
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri doručení tovaru prostredníctvom kuriéra,
- v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí kupovaného tovaru v predajni predávajúceho.
- Všetky informácie súvisiace s realizáciou kúpno-predajného procesu sú kupujúcemu automaticky generované a zasielané prostredníctvom e-mailu.
- Náklady na dopravu tovaru sú rozlíšené podľa jeho hmotnosti a zverejnené na internetových stránkach predávajúceho.
Alternatívne riešenie sporov
- Ak nie je kupujúci spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho požiadavky, reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo od neho požadovať písomne, e-mailom nápravu. Ak predávajúci reaguje zamietavo alebo neodpovie do 30 dní, je kupujúci oprávnený podať návrh na začatie tzv. alternatívneho riešenia sporu subjektu podľa zákona 391/2015 Z.z. Návrh podáva spôsobom určeným podľa §12 uvedeného zákona.
- Subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, na web-stránkach ktorého je dostupný ich zoznam. Tento môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 Euro s DPH.
- Predávajúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy na „Riešenie spotrebiteľskej sťažnosti“ na web-stránkach Európskej komisie, tiež s praktickými informáciami na nej uverejnenými.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci – fyzická osoba, ktorej nákup tovaru nesúvisel s jeho podnikateľskou činnosťou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku a netýka sa sporov, ktorých hodnota neprevyšuje sumu 20 Euro.
Ochrana osobných údajov
V súvislosti s uzatvorením a plnením kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcimi, v súvislosti s návštevou a prezeraním web-stránok predávajúceho ich návštevníkmi, predávajúci spracováva ich osobné údaje, a to na účely, v rozsahu a spôsobom popísaným v Ochrane osobný údajov a Informáciách o cookies, ktoré sú dostupné na www.eurogreensk.sk.
Heureka
Spokojnosť s nákupom je zisťovaná prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je e-shop zapojený. Tie sú zákazníkom zasielané po každom nákupe, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnu zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi sú vykonané na základe oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti zákazníka s nákupom. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýz trhového postavenia spol. EUROGREEN SLOVENSKO je využívaný sprostredkovateľ spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk. Tomu je možné na tieto účely odovzdávať informácie o kúpenom tovare a e-mailovú adresu kupujúceho. Osobné údaje kupujúceho nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môže kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. To môže byť riešené zrušením výberu v checkboxe s textom: “Nesúhlasím so zaslaním dotazníku spokojnosti v rámci programu Overené zákazníkmi, ktorý pomáha zlepšovať vaše služby.“ V prípade takejto námietky nebude dotazník príslušnému kupujúcemu ďalej zasielaný.
Záverečné ustanovenia
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad a v celom rozsahu akceptuje všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok v znení zverejnenom na internetových stránkach predávajúceho v momente odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu ako aj platnú cenu objednaného tovaru, vrátane DPH a prepravného, v momente odoslania elektronickej objednávky predávajúcemu.
- Predávajúci je viazaný svojou ponukou vrátane ceny tovarov po dobu platnosti jej zverejnenia. Všetky ponuky a akciové ceny platia do vypredania zásob tovarov, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené niečo iné.
- Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku kupujúceho alebo jej časť (odstúpiť od kúpnej zmluvy) v prípade pôsobenia vyššej moci, ktorá znemožňuje dodanie tovaru predávajúcim v lehote stanovenej v týchto obchodných podmienkach alebo za cenu platnú v dobe odoslania elektronickej objednávky kupujúcim. Nasledovný postup je popísaný v časti „Storno objednávky / 2“ týchto obchodných podmienok.
- Predávajúci si neúčtuje žiadny poplatok za použitie prostriedkov komunikácie na diaľku.
- Činnosť predávajúceho podlieha kontrole nasledujúceho orgánu dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj.
- Tieto obchodné podmienky predávajúceho sú účinné od 01. 01. 2019 a nahradzujú obchodné podmienky predchádzajúce.